Karsan, Hyundai’ye üretim yapacak

Karsan’dan yapılan açıklamaya göre, taraflar arasında 28 Ocak 2011 tarihinde imzalanan Memorandum of Understanding’in (MoU) ardından dün Hyundai Motor Company (HMC) Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Han-Young Choi ve Karsan Murahhas Azası Jan Nahum tarafından imzalanan ”Çerçeve Anlaşması” (Framework Agreement) ile birlikte Karsan, HMC tarafından geliştirilecek olan 3–6 ton arasında azami yüklü ağırlığa sahip van, kamyon ve minibüs versiyonlarını içeren yeni bir ticari araç modelinin Avrupa ve bölge pazarları için münhasır üreticisi ve Türkiye’deki münhasır dağıtıcısı oluyor.

Üretim başlangıç yılı 2014 olarak belirlenen yeni modelden, ilk 7 yılda toplam 200 bin adedin üzerinde üretim gerçekleştirilmesi hedefleniyor. İmzalanan ”Çerçeve Anlaşması”nı takiben taraflar bu yılın sonuna kadar pazarlama, ürün geliştirme ve üretim alanlarında hazırlık çalışmalarını yürüterek, Çerçeve Anlaşma’sının operasyonel ek anlaşmalarını da yürürlüğe sokmayı öngörüyor.

İŞBİRLİĞİ HAKKINDA

Karsan ve HMC, arasındaki münasır üretim ve distribütörlük anlaşmasını 2010 yılı Eylül ayında 31 Aralık 2014 tarihine uzatma kararı almış ve genişletilen anlaşma kapsamında CKD (Completely Knocked Down) üretiminin aşamalı olarak genişletilmesi, yerlileştirme oranının artırılması ve üretilen araçların Karsan tarafından Avrupa ve Bölge ülkelerine ihraç edilmesi konusunda mutabık kalınmıştı.

Ağustos 2007 tarihinden itibaren sadece Türkiye pazarı için Hyundai Truck HD35 ve HD75 modellerini üreten ve 2009 yılı Şubat ayından itibaren de bu araçların pazarlama, satış ve satış sonrası hizmet faaliyetlerini sürdürmekte olan Karsan, Türkiye ve ihraç ülkeleri için Hyundai’nin ticari araç ürün yelpazesindeki diğer ürünlerin münhasır üretimini, dağıtım ve satışını da uygun olduğu takdirde yapabilecekti. Ayrıca taraflar Hyundai’nin ürün yelpazesinde bulunmayan ancak pazarın ihtiyacı olan ürünlerin de yine Karsan;da geliştirilmesine yönelik işbirliği içerisinde olacaklardı.

Karsan ve Hyundai Motor Company; Mart 2007′de Hyundai Truck HD35 ve HD75 modellerinin münhasır üretim ve dağıtım anlaşmasını imzalamış, Ağustos 2007 tarihinde üretime başlandı. Hyundai HD Serisinin yurt içi pazarlama, satış ve satış sonrası hizmet faaliyetleri Şubat 2009′dan itibaren Karsan Pazarlama tarafından yürütülürken, pazara girişinin ikinci yılında HD Serisi içinde bulunduğu sınıftaki pazar payı ise yüzde 20 seviyesine ulaştı.

Yorumlar