Opel'in Elektrikli Otomobili Ampera

Türk otomobilseverler Opel Ampera ile ilk kez İstanbul Auto Show'da buluşma imkanına sahip olacak

60 km mesafedeki seyahatler için, güç 16-kWh lityum-iyon aküde depolanan elektrikten sağlanıyor. Ampera akü tarafından sağlanan elektrik enerjisi ile çalışırken, sıfır emisyona sahip. Batarya azaldığında, tam dolu bir depo ile benzinli motor/jeneratör toplam sürüş menzilini sorunsuz bir şekilde 500 km’ye kadar çıkıyor. Akü, standart bir elektrik çıkışına bağlanmak suretiyle şarj edilebiliyor (230 voltta yaklaşık üç saatte). Bu klasik akülü-elektrikli araçların aksine “menzil kaygısını” ortadan kaldıran bir özellik. Sürücüye, tükenmiş akü nedeniyle yolda kalmayacağı konusunda güven ve gönül rahatlığı veriyor.

Avrupalı kullanıcıların günlük ortalama 50 km’den az yol kat ettikleri göz önüne alındığında Ampera’nın sağlamış olduğu 60 km ile elektrikli ve sıfır emisyon imkanı şehir içinde temiz ve çevreci kullanıma olanak tanıyor.

Opel, günümüzdeki yakıt fiyatlarıyla Ampera’da elektrikli olarak alınan bir kilometrenin, klasik benzinli motorun yakıt harcamasının altıda birine karşılık geleceğini hesaplıyor.

BAŞLANGIÇ MODELİN TEKNİK ÖZELLİKLERİ:

Genel

Araç tipi: 5 kapılı, önden çekişli hatchback
Kategori: Elektrikli Araç (uzun menzil kapasitesine sahip)
Şasi: bağımsız ön McPherson süspansiyon kolları, arka bileşik bağlantılı krank aks, dört tekerlekte disk frenler, maksimum enerji tutmak tam rejeneratif frenler, elektrik yardımlı direksiyon

Koltuk kapasitesi: Dört

Performans

Maksimum Hız (km/h):161
EV menzili (km): 60 (MVEG çevrimi)
Toplam menzil (km): > 500

Boyutlar

Dingil açıklığı (mm) 2685
Uzunluk (mm) 4404
Genişlik (mm) 1798
Yükseklik (mm) 1430
Yük hacmi (L) 301

Akü Sistemi

Tipi: lityum iyon
Enerji (kWh) 16

Elektrikli tahrik ünitesi

Güç (kW / bg): 111 / 150
Tork (Nm): 370

Dış Görünüm

Tekerlek ve lastik boyutu: 17 inç dövme alüminyum tekerlekler üzerinde özel tasarımlı düşük yuvarlanma dirençli lastikler.

Yorumlar